بررسی عملکرد دوربین مدار بسته 4K

بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K | دوربین مداربسته فورکی

دوربین مدار بسته 4K : بله یا خیر؟

بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K و مزایا و معایب دوربین 4K با ما همراه باشید.محبوبیت 4K به سبب تلاش‌های بازارایابی بسیار زیاد اکثر برندهای تلویزیون، تولیدکنندگان تلفن‌های همراه و سیستم‌های نظارتی در حال گسترش بوده است. به طور گسترده‌ای 4K توسط مصرف‌کنندگان به رزولوشن بالا، رنگ و کنتراستی که پیشنهاد می‌کند، شناخته می‌شود، تقاضا برای کیفیت تصویر بالاتر در بازار سیستم‌های نظارتی افزایش یافته است. دوربین مداربسته  4K با هزینه مازاد ، نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر، استفاده از پهنای باند بیشتر و سایر مشکلات همراه است. برند هایک ویژن هم در گروه دوربین‌های آنالوگ HD و هم در ما گروه دوربین‌ مداربسته IP دارای انواع K می‌باشد. روندهای جدید در دوربین مداربسته را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم و اینکه Ultra HD  و ۸ مگاپیکسل چه ارتباطی با 4K دارند.

قبل از مطالعه این مقاله بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K چنانچه با مبحث رزولوشن آشنایی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله رزولوشن را در نوین اس ام مگ مورد مطالعه قرار دهید.

بیائید با دوربین تحت شبکه 4K آغاز نماییم و ببینیم 4K چیست و چطور کار می‌کند و اینکه چرا شما بهتر است از دوربین‌های مداربسته 4K استفاده نمایید.

ما این موضوعات را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • دوربین مداربسته ۴K چیست؟
  • دوربین مداربسته ۴K چطور کار می‌کند؟
  • چرا بهتر است دوربین‌های مداربسته ۴K را مورد ملاحظه قرار دهید؟
  • ۲K و 1080P در مقابل ۴K
  • مهمترین نکاتی که باید در جستجو برای بهترین دوربین مداربسته ۴K در نظر بگیرید
  • یک دوربین ۸ مگاپیکسل را بهتر است کجا نصب کنید
  • مهمترین نگرانی‌ها درباره دوربین مداربسته ۴K
  • زمان برای دوربین مداربسته ۸ مگاپیکسل همین الان است
  • راه حل‌های جایگزین دوربین مداربسته ۴K
  • دوربین مداربسته ۴K چیست؟

دوربین‌های مداربسته نظارتی 4K رزولوشن بالاتری پیشنهاد می‌کنند. ۳۸۴۰*۲۱۶۰ با بیش از ۸ میلیون پیکسل، ۸ میلیون پیکسل دلیل نامیدن دوربین‌های مداربسته 4K ، به 8MP است. همچنین دوربین‌های مداربسته 4K با اسامی مانند دوربین‌های ۲۱۶۰P ، دوربین‌های CCTV اولترا اچ دی (Ultra HD ) یا ۴K UHD نیز نامیده می‌شوند.

میلیونها پیکسل به صورت افقی و عمودی اندازه‌گیری می‌شوند و مرجع 4K به آنهایی اشاره می‌کند که حاوی (۳۸۴۰) پیکسل افقی هستند.

مزایای این تکنولوژی چیست؟ بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K

دوربین‌ مداربسته تحت شبکه دارای این تکنولوژی به علت داشتن تعداد پیکسل بیشتر، تصاویر ویدئویی با جزئیات و وضوح تصویر بیشتر ارائه می‌کند.

مثال‌هایی برای این قابلیت ممکن است مواردی همچون تصویری واضح از پلاک خودرو در حال حرکت و ماشین‌های پارک شده، تشخیص چهره واضح‌تر، جزئیات ریز روی لباس و اشیایی که ممکن است به شناسایی افراد در زمان‌هایی که حادثه‌ای رخ می‌دهد کمک کند.

به بیان ساده‌تر، 4K تصویری دقیق‌تر ارائه می‌کند که باعث دید بهتر می‌شود. بسیاری از دوربین‌های 4K لنزهای موتورایز برای دید نزدیک‌تر و همچنین میکروفون داخلی برای ضبط و پخش صدا از طریق دستگاه ضبط را دارا هستند.

یک دوربین‌ مداربسته 4K چگونه کار می‌کند؟

مشتریان همیشه دوربین‌ مداربسته امنیتی را با تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و دوربین‌های عکاسی مقایسه می‌کنند. بازاریابی برای محصولات ۴K باعث شده که آنها نسبت به ۴K آگاهتر شوند و از ۴K انتظار داشته باشند که عملکرد و جزئیات بهتری ارائه نماید.

بررسی عملکرد دوربین مدار بسته 4K از سنسورهای خاصی استفاده می‌نماید. یک سنسور تصویر معمولی داخل دوربین مداربسته ۴K به لحاظ ساز بزرگتر از دوربین با رزولوشن کمتر است و حساسیت به نور کم بهبود یافته‌ای را پیشنهاد می‌کند که منجر به رزولوشن‌های بالای ۸MP می شود. در ترکیب با کدکهای ویدئو پیشرفته )۱۰- یا ۱۲-بیت( و فرمت فشرده‌سازی Ultra H.265، دوربین‌های CCTV امنیتی ۴K می‌توانند واقعا تصاویر ویدئویی با کیفیت بالا ارائه کنند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که تعداد زیادی از دوربین‌های ۴K که به فروش می‌رسند، ۴K واقعی نیستند. همیشه برای اطمینان از این موضوع به ویژگی‌های محصول مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دوربین‌هایی که خریداری می‌کنید، رزولوشن تصویر ۸MP یا ۳۸۴۰*۲۱۶۰ پیکسل باشند.

 

چرا بهتر است دوربین‌های مداربسته IP 4K را مد نظر قرار دهید؟ بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K

دوربین‌های ۴K (8MP) مزایای متمایزی برای شما به ارمغان می‌آورد.

بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K در مقایسه با رزولوشن استاندارد۷۲۰P(1MP) ، رزولوشن ۴K وضوح و شفافیتی ۸ برابری را به رخ می‌کشد. و در مقایسه با رزولوشن استاندارد ۱۰۸۰P(2MP) این رقم ۴ برابر و ۲ برابر دوربین‌های با رزولوشن ۱۴۴۰P است.

با رزولوشن۸MP و با یک تنظیم لنز خوب، شما می‌توانید انتظار داشته باشید که از فاصله ۱۰۰-۶۵ فوتی تصویری کاملا واضح از پلاک خودرو، ویژگی‌های چهره و کلمات نوشته شده را ببینید.

زوم IP امکان جزئیات بیشتر در زمان استفاده از دوربین‌ مداربسته ۴k 8MP را برای شما فراهم می‌کنند.

شبیه به گوشی‌های موبایل که امکان بزرگنمایی را به شما می‌دهند، دوربین‌های تحت شبکه، ۴K نیز به شما این امکان را می‌دهند که به صورت دیجیتالی روی یک فرد یا شیئی زوم نمایید. تفاوتی ندارد در طول تماشای زنده ویدئو باشید یا در حالت بازپخش ویدئو.

شما همچنین می‌توانید برای بزرگنمایی و زوم روی موضوعات مختلف از لنزهای اپتیکال موتورایز استفاده نمایید. این لنزها با قابلیت تنظیم فاصله و میدان دید که به صورت خودکار انجام می‌شود بهترین تصویر بدون کوچکترین خطایی که عموما در زمان زوم دیجیتال رخ می‌دهد را برای شما فراهم نماید.

دوربین‌های تحت شبکه ۸MP ، میدان دید گسترده‌تری ارائه می‌نمایند.

دوربین‌های تحت شبکه K میدان دید گسترده‌تری نسبت به دوربین‌های ۲MP 1080P پیشنهاد می‌کنند و ابعاد نسبتا بزرگتر  و رزولوشن بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند.

یک دوربین ۴K عموما می‌تواند فضای بیشتری را پوشش دهد که به معنی استفاده از تعداد دوربین کمتری است. شما ممکن است بتوانید فضای بزرگتری مانند فضای یک میز پذیرش، لابی و صندوق را تنها توسط یک دوربین ۴K پوشش دهید. در مقایسه با دوربین ۲MP 1080P که باید از چند دوربین برای پوشش همان فضا استفاده نمایید.

استفاده از تکنولوژی آینده‌محور منطقی‌تر به نظر می‌رسد

۴K 8MP روز به روز نسبت به دوربین‌های قدیمی‌تر ۱۰۸۰P رایج تر می‌شود. همیشه خرید تکنولوژی که طول عمر بیشتری برای شما فراهم می‌کند بهتر است و ۴K به زودی به استانداردی برای دوربین‌های نصب شده تبدیل می‌شود. با

با تبدیل شدن ۴K به جریان اصلی بیشتر دستگاههایی که به صورت روزانه استفاده می‌کنیم مانند تلویزیون‌ها، دوربین‌های دیجیتال، نمایشگرها و تبلت‌ها، بسیار منطقی‌تر است که روندهای آینده‌محور را دنبال کنید. به خاطر داشته باشید که دیدن دوربین‌های ۴K در رزولوشن قابل ارائه توسط آن ، به این معنی است که شما به یک نمایشگر با رزولوشن ۴K نیاز دارید و بیشتر دستگاههای الکترونیک که امروزه به فروش می‌رسند ۴K هستند و خوب طبیعی است که با ۴K و پیشرفت‌های آینده آن همراه شویم.

 

بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K | دوربین 4K |نمونه تصویر دوربین مداربسته 4K

 

دوربین‌های ۲K 1080P در مقابل دوربین‌های مداربسته ۴K

ما میدانیم که تصمیم گرفتن و انتخاب دوربین مداربسته امنیتی مناسب کار مشکلی است. انتخاب بین دوربین CCTV 2MP, Ultra HD, 1MP هنوز سوالاتی را به وجود می آورد..بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K

آیا دوربین‌های مداربسته امنیتی ۴K خیلی برتر از ۲MP هستند؟

آیا ۴K فراتر از نیازهای نظارتی عمومی ماست؟

آیا دوربین‌های ۸MP واقعا ارزش سرمایه‌گذاری را دارند؟

بیاید برخی از این سوالات را مورد بررسی قرار دهیم. بیشتر نصابان از دوربین‌های مداربسته امنیتی ۲MP و ۴MP برای موارد عمومی استفاده می کنند. این دوربین‌ها یک منظره عمومی را ضبط می‌کنند و جزئیات بسیار با رزولوشن بالایی ارائه نمی‌کنند مگر  اینکه توسط لنزهای باریک‌تر  روی یک موضوع یا نواحی کلیدی بزرگنمایی صورت گیرد. اما ۴K سطوح بالایی از جزئیات را بدون نیاز به بزرگنمایی کردن با استفاده از لنزهای وریفوکال ارائه می‌کنند.

در جدول زیر رزولوشن انواع گروهبندی دوربین‌ها نمایش داده شده است.

انواع دوربین‌های مداربسته امنیتیرزولوشن دوربینتعداد پیکسل‌های عمودیتعداد پیکسل‌های افقیتعداد پیکسل کلی
دوربین امنیتی آنالوگ۶۴۰*۴۸۰۴۸۰p۰.۴ PM تقریبا ۰.۵MP
دوربین امنیتی HD۱۲۸۰*۷۲۰۷۲۰p۰.۹MP تقریبا ۱MP
دوربین امنیتی Full HD۱۹۲۰*۱۰۸۰۱۰۸۰p۲K۲MP
دوربین امنیتی Super HD۲۵۶۰*۱۴۴۰۱۴۴۰p۲K۴MP
دوربین امنیتی Ultra HD۳۸۴۰*۲۱۶۰۲۱۶۰p۴K۸MP

 

دلیل اینکه بیشتر مردم دوربین‌های مداربسته امنیتی نصب می‌کنند این است که آنها می‌خواهند حوادث و اتفاقاتی که در املاک آنها اتفاق می‌افتد را ضبط نمایند. در شرایطی که یک حادثه یا عمل مجرمانه رخ می‌دهد، نیاز هست که این حوادث دارای جزئیات بسیاری باشند تا مالکان بتوانند دقیقا فرد خاطی را شناسایی کنند. و مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

دوربین‌های ۴K ویدئوهایی با کیفیت بالا HD که جزئیاتی فراتر از دوربین‌های استاندارد ارائه می‌کنند، تولید می‌کنند که در این مواقع می‌تواند بسیار مفید باشد. بنابراین برای نیازهای امنیتی شما مفید خواهند بود. شما ممکن است بر اساس قیمت، پهنای باند و مشکلات مربوط به فضای ذخیره‌سازی نسبت به انتخاب این دوربین‌ها مردد باشید. ما درباره این موضوع توضیحات بیشتری خواهیم داد.

 

دوربین امنیتی ۴K

 

مهمترین نکاتی که در هنگام جستجوی بهترین دوربین‌های امنیتی ۴K باید در نظر بگیرید.

هیچ شکی وجود ندارد که داشتن دوربین مداربسته امنیتی ۴K عالی است اما لازم است که در هنگام خرید به نکاتی توجه کنید. این نکات با نوع دوربین مانند دام، بالت، بیسیم و قابلیت‌هایی مانند ، POE ، چرخش عمودی، زوم، مادون قرمز، صدا یا میکروفون داخلی شروع می شود.

پیشنهاد ما این است که هنگام خرید دوربین ۴k 8MP به مواردی که در زیر ذکر شده است توجه نمایید:

۱- رزولوشن دوربین مداربسته نظارتی ۸MP

این مورد ممکن است کمی بی معنی به نظر برسد اما مطمئن شوید دوربینی که در دست دارید واقعا رزولوشن ویدئو ۴K ارائه می‌نماید.

هستند فروشندگانی که ادعا می‌کنند دوربینی که به شما می‌فروشند ۴K است و در بازاریابی و و تبلیغاتشان از این مورد استفاده می‌کنند اما چیزی که واقع به شما می‌فروشند۱۰۸۰P است. مطمئن شوید که منو دوربین رزولوشن دوربین را نشان می‌دهد که تایید کننده رزولوشن ۴K(3840*2160) است.

۲- کدک و فشره‌سازی در دوربین‌های مداربسته نظارتی ۴K

دوربین مداربسته فورکی پیشرفته همیشه دارای ویژگی HEVC High- Efficency Video Coding یا فشرده‌سازی ویدئو با کارایی بالا که به صورت H.265 نشان داده می‌شود، هستند. فرمت فشرده‌سازی H.265 اساسا به شما اجازه می‌دهد که ویدئوهای خود را با رزولوشن ۴K 8MP ضبط کنید و ببینید اما از نیمی از فضای ذخیره‌سازی خود استفاده کنید. این کار باعث می‌شود از پهنای باند کمتری روی شبکه نیز استفاده کنید.

۳- لنزهای دوربین مداربسته ۴K

بسیاری از دوربین‌های مداربسته امنیتی ۴K که در بازار فروخته می‌شوند عملکرد پایینی دارند و کیفیت ویدئویی بالایی ارائه نمی‌کنند و اغلب اوقات این به دلیل کیفیت لنزها است نه رزولوشن سنسور دوربین.

بعضی از محصولات از لنزهای پلاستیکی استفاده می‌کنند که عملکرد و وضوح مناسبی ندارند. ضروری است که دوربین ۴K ای که خریداری می کنیددارای لنزهای اپتیکال با کیفیت بالا باشند.

همچنین زمانی که از بین تعداد زیادی دوربین ۴K ،دوربین مد نظر را تعیین می‌کنید، فاصله کانونی را نیز در نظر بگیرید. لنزهایی با زاویه دید گسترده محدوده گسترده‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد اما با جزئیات کمتر در فاصله بیشتر. اگر به دوربینی نیاز دارید که جزئیات بیشتری برای شما ثبت کند یا روی موضوع خاصی تمرکز کند، پس خرید دوربین با فاصله کانونی بیشتر منطقی‌تر به نظر می‌رسد. دوربینی با لنز وریفوکال (متغییر) که بتواند به صورت خیلی خاصی به سوژه مورد نظر اشاره کند نتایج بهتری ارائه می‌دهد.

۴- زاویه دید در دوربین مداربسته امنیتی تحت شبکه ۴K

بیشتر دوربین‌های مداربسته ۴K زاویه دید گسترده ارائه می‌نمایند اما مهم است که زاویه دید دوربین ۴K را چک کنید تا مطمئن شوید که پوشش مورد نیاز شما را داشته باشد. برای مثال، ممکن است بخواهید دوربین ۴K را گوشه خانه نصب کنید تا هم حیاط جلویی خانه، هم درب ورودی و هم جلوی ورودی پارکینگ، محوطه‌ای در جلوی خانه که خودرو در آن پارک می‌شود (driveeway) را پوشش دهید. این میزان پوشش نیاز به زاویه دید گسترده دارد.

بیشتر دوربین‌های مداربسته امنیتی زاویه گسترده ۱۰۰ تا ۱۱۴.۸ درجه افقی را ارئه می‌کنند.

۵- شرایط بسیار سخت و عملکرد دوربین مداربسته امنیتی ۴K

شرایط خاص روی ویدئو دوربین تاثیر خواهند گذاشت. اگرچه یک دوربین تحت شبکه ۴K ممکن است ویدئویی با کیفیت فوق العاده ارائه کند اما ممکن است در شرایط خاصی که ممکن است در طول روز یا شب رخ دهد کیفیت ویدئو پایین‌تر از حد عملکرد همیشگیش باشد.

برای نمونه، زمانیکه یک نور درخشان و یک منطقه دارای سایه در کنار یکدیگر و در زاویه دید دوربین قرار بگیرند، بسیاری از دوربین‌ها ممکن است نتوانند به خوبی سازگار شوند و تصویر ممکن است بسیار بی‌رنگ (Whashed out) و زیاد از حد روشن شود که اجازه نمی‌دهد جزئیات دیده شوند.

بعضی از دوربین‌ها برای حل این مشکل به تکنولوژی اصلاح تصویر WDR مجهز هستند. WDR که به آن Wide Dynamic Range نیز می گویند، به ایجاد تعادل نوری که به سنسورهای تصویر و همچنین DSP می‌تابد کمک می‌کند. یک دوربین تحت شبکه ۴K تمامی این تنظیمات را به صورت دیجیتالی با استفاده از DWDR نیز انجام می‌دهد.

۶- تعداد فریم در ثانیه و ارائه یک ویدئو روان و یکدست بدون پرش با استفاده از دوربین امنیتی ۸MP

تعداد فریم در هر ثانیه (FPS) یکی از جنبه‌های مهم خرید دوربین مداربسته فورکی است. هر چقدر تعداد فریم در هر ثانیه روی یک دوربین بیشتر باشد، ویدئو زنده و ضبط شده روانی و سیالیت بهتری خواهد داشت.

بعضی از دوربین مداربسته فورکی که در بازار فروخته می‌شوند ۵ فریم در ثانیه هستند و ویدئویی تکه تکه و همراه با پرش که تعدادی از فریم‌ها از دست رفته اند ضبط می‌نمایند. بنابراین شما تصویر فرد یا شیئی را در صحنه می‌بینید و سپس چند گام یا فریم از دسته رفته را در حالت بازپخش ویدئو ضبط شده مشاهده خواهید کرد. همیشه دوربینی را درخواست کنید که ۱۵ تا ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط نماید.

۷- دید در شب دوربین‌های مداربسته ۴K

دوربین مداربسته فورکی کیفیت تصویر فوق العاده‌ای در طول روز ارائه می‌کنند. یک تصویر واضح با رنگ های درخشان و عملکرد فوق العاده حتی در نواحی سایه و کاملا روشن.

تصویربرداری در شب کاملا متفاوت است. دوربین‌های ۲۱۶۰P، ۴K و ۵MP مسائل بیشتری دارند که در تاریکی مطلق با آن روبه رو شوند مانند مشکلات مربوط به نویز و تعادل نور.

دوربین مداربسته فورکی اغلب از تکنولوژی ۳D DNR استفاده می‌کنند تا بهترین فاصله ممکن و دید در شب را فراهم کنند. دوربین‌های ۴K همچنین یک دید سیاه و سفید مادون قرمز برای بهترین عملکرد در شب فراهم می‌کنند. دوربین‌ها به صورت اتوماتیک از حالت زنگی به حالت سیاه و سفید در شب تغییر می‌کنند تا بهترین پوشش و دید را ایجاد کنند.

تکنولوژی‌هایی مانند Starlight و  Darkfighter باعث می‌شوند که تصاویر در شب به صورت رنگی باشند.

۸- پشتیبانی

خرید دوربین مداربسته فورکی تنها گام اول است. داشتن یک نصاب حرفه‌ای که با دوربین مداربسته فورکی آشنایی کامل داشته باشد می‌تواند نگرانی‌های شما را درباره جزئیات رفع نماید.

۹- گارانتی دوربین‌های ۸MP

گارانتی می‌تواند نقش بسیار مهمی بازی کند. بخصوص زمانی‌که به آن نیاز پیدا می‌کنید.

۱۰- مشکلات مربوط به سازگاری دوربین امنیتی۴K

چیزی بدتر از این نیست که یک دوربین امنیتیK CCTV خریداری کنید و سپس دچار مشکلات عدم سازگاری شوید. محصولاتی که دارای پروتکل ONVIF هستنداین مشکلات را ندارند. بسیاری از دوربین‌هایی که در بازار فروخته می‌شوند یا نرم‌افزارهای ONVIF قدیمی دارند یا اصلا ONVIF را پشتیبانی نمی‌کنند. این به این معنی است که این دوربین‌ها مستقیما با دستگاههای ضبط و نرم‌افزارهای سایر برندها کار نمی‌کنند.

 

دوربین مداربسته فورکی

 

دوربین‌های ۸MP را باید کجا نصب کرد؟

شما می‌توانید دوربین مداربسته امنیتی ۸MP یا دوربین امنیتی ۴K را هر کجایی که می‌خواهید نصب کنید. اما انتخاب محل صحیح برای دریافت پوشش ممکن ضروری است. در مواردی که دوربین‌ها مجهز به POE هستند، شما تنها نیاز دارید که یک سیم از دوربین به دستگاه ذخیره‌ساز NVR متصل کنید که باعث نصب آسان دوربین می‌شود.

در اینجا چند پیشنهاد برای مناسب‌ترین محل‌های نصب دوربین‌های تحت شبکه Ultra 4K ارائه می‌شوند:

۱- دوربین‌های امنیتی فضای خارجی ۴K را در مقابل در ورودی نصب کنید.

اکثرا سرقت از منازل مسکونی از طریق در ورودی جلوی ساختمان رخ می‌دهد. نصب یک دوربین مداربسته فورکی در جلوی در ورودی به کاهش شانس ورود به منزل و جلوگیری از سرقت کمک می‌کند. بعضی از مدل‌های دوربین مداربسته فورکی دارای صدای داخلی هستند و از ارسال هشدار در صورت تشخیص حرکت پشتیبانی می‌کنند. بنابراین به محض اینکه کسی به در ورودی منزل شما نزدیک شود، شما مطلع خواهید شد.

۲- پوشش حیاط پشتی و جلویی منزل با دوربین امنیتی خانگی ۸MP

از آنجائیکه پوشش دوربین مداربسته فورکی از دوربین‌های معمول ۱۰۸۰P بیشتر است. شما می‌توانید به جای استفاده از چند دوربین ، از یک دوربین مداربسته ۴K استفاده کنید.

۳- خانه های دو طبقه و سقف‌های گنبدی شکل (Vaulted ) برای دوربین‌های ۴K CCTV عالی هستند.

دوربین مداربسته فورکی لنزهای دوربرد با دید در شب در فواصل طولانی‌تری ارائه می‌کنند که برای نصب در مکان‌های دارای ارتفاع زیاد هم در فضای باز و هم در فضای داخلی مناسب هستند. لنزهای دوربرد به شما اجازه می‌دهند بر روی سوژه زوم کنید و به یک میدان دید نزدیکتر برسید. دید در شب در فواصل طولانی‌تر نیز شما را از ثبت بهترین تصویر حتی در تاریکی کامل مطمئن می‌سازد.

۴- سیستم‌های دوربین امنیتی ۸MP برای استفاده های تجاری و صنعتی

دوربین‌ مداربسته ۸MP برای کاربردهای صنعتی و تجاری فوق العاده هستند. ویدئوهای با کیفیت بالا برای محل‌هایی که به دنبال تصاویر با جزئیات زیاد جهت جلوگیری از اعمال مجرمانه هستند عالی است. این اماکن شامل سوپرمارکت ها، فرودگاهها، خرده فروشی‌ها و پروژه‌های شهری و … هستند.

بعضی از دوربین مداربسته فورکی مجهز به تکنولوژی‌های هوشمند مختلف جهت آنالیز ویدئو برای گرفتن بیشترین میزان اطلاعات از آنهاست مانند Face detection, Face recognition, Intrusion detection, Line crossing  و …

مهمترین نگرانی‌ها درباره دوربین امنیتی ۴K

از آنجائیکه ۴K جدیدترین تکنولوژی در دوربین‌های نظارتی است، کاملا طبیعی است که نگرانی‌هایی درباره دوربین‌های امنیتی ۸MP یا ۲۱۶۰P داشته باشیم. بعضی از این نگرانی‌ها ممکن است شامل پهنای‌باند با فضای ذخیره‌سازی ، مشکلات مربوط به سازگاری  یا حتی قیمت باشد.

بیشتر این نگرانی‌ها منطقی هستند اما بیائید هر کدام از آنها را بررسی کنیم و تک تک آن ها را به خوبی بشناسیم.

۱- دوربین‌های ۴K CCTV با قیمت بیشتر | دوربین امنیتی ۴K

به طور طبیعی ۴K قیمت بالاتری نسبت به انواع دوربین‌های عادی ۴MP, 1080P, 3MP دارند.

۲- میزان پهنای‌باند دوربین‌های ۴K | بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K

زمانیکه ویدئوهای نظارتی ۴K سنگین را انتقال می‌دهیم پهنای‌باند LAN یا WiFi همیشه یک نگرانی است. اما از طریق کدک‌هایی با کارایی بالا (HEVC ( ، بالاخص Ultra H.265 ، ما می‌توانیم این نگرانی‌ها را از طریق کاهش سایز فایل‌ها به نصف بدون کم کردن کیفیت ویدئوها، حذف نماییم.

۳- دوربین‌های نظارتی ۴K فضای ذخیره‌سازی بیشتری اشغال می‌کنند

خیلی شبیه به نگرانی از مربوط به پهنای‌باند ذخیره کردن فایل‌های ویدئویی حجیم در فرمت ۴K می‌تواند نگرانی بزرگی باشد. برخی از دوربین های ۴K از فرمت‌های فشرده‌سازی H.265 استفاده می‌کنند که می‌تواند نیمی از فضای ذخیره‌سازی که در حالت عادی ممکن است اشغال شود، را به کار گیرد. با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته فشرده‌سازی دیگر نیازی نیست نگران خرید چندین هارد خارجی برای تطابق با نیازهای ذخیره‌سازی خود باشید و می‌توانید از این طریق صرفه‌جویی نمایید.

۴- نگرانی مربوط به سازگاری دوربین‌های نظارتی ۸MP | بررسی عملکرد دوربین مداربسته 4K

دوربین مداربسته IP امنیتی 4K عموما از دستگاه ضبط NVR برای ضبط و ذخیره‌سازی استفاده می‌کنند. شما همچنین می‌توانید از یک نرم افزار VMS یک شرکت ثالث (۳rd party) برای ضبط ویدئوها استفاده نمایید. NVR یا نرم‌افزار VMS باید دوربین شما را پشتیبانی کنند و شما باید مطمئن شوید که دستگاه ذخیره‌سازی که انتخاب می‌کنید دوربین ۴K را پشتیبانی کند.

اگر برای ارتقا سیستم خود قصد دارید از دوربین امنیتی ۴K استفاده کنید، مهم است که ویژگی‌های دستگاه ضبط خود را بازبینی کنید تا مطمئن شوید که دوربین امنیتی ۴K را پشتیبانی می‌کند. در غیر این صورت ممکن است نیاز داشته باشید دستگاه NVR خود را نیز ارتقا دهید.

زمان برای دوربین‌های امنیتی ۸MP همین الان است

دستگاههای مصرفی که در حال حاضر استفاده می‌کنیم رزولوشن ۴K را برای بیشتر کسب‌وکارها و محصولات خانگی ما فراهم می‌کنند و دوربین های امنیتی ۴K از این امر مستثنی نیستند.

دوربین امنیتی ۴K به عنوان یک استاندارد با آرامی جایگزین دوربین‌های قدیمی HD 1080P می شوند و این محصولات به خوبی با سایر محصولات خانگی مانند تلویزیون‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های موبایل که رزولوشن ۴K را پشتیبانی می‌کنند، یکپارچه می‌شوند.

نصب دوربین‌های امنیتی ۴K  ویدئوهایی با بهترین رزولوشن و وضوح برای شما فراهم می‌کنند و نیازی نیست نگران ارتقا دوربین‌های خود برای سال‌های بعد باشید. شما را مطمئن می‌کنند که برای سال‌ها

شما همچنین می‌توانید ویدئوها را بر روی SD کارتی که روی خود دوربین نصب شده ضبط نمایید. اما مدت زمان ضبط محدود خواهد بود. در بعضی از این دوربین‌ها این قابلیت وجود دارد که بتوانید با اتصال به کامپیوتر، ویدئوها را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

(ایمن سازان نوین نماینده فروش محصولات 4NET، بزرگترین و مرجع دوربین مداربسته در ایران).

لطفا با ثبت نظرات خود، ما را در جهت ارتقای کیفیت کالاها، خدمات و مقالات یاری فرمایید.

ایمن سازان نوین مگ
تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت ایمن سازان نوین است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.