نقش دوربین های مداربسته در کاهش ارتکاب به جرم

نقش دوربین های مداربسته در کاهش ارتکاب به جرم

هر روز گزارش‌ها ونتایج بیشتری از تاثیر استفاده از دوربین‌های مداربسته برای کاهش جرم اعلام می‌شود. پلیس اسکاتلند اخیرا اعلام کرده که پس از نصب یک سیستم مداربسته جامع و هزینه کردن حدود ۱۳۰ هزار پند میزان ارتکاب به جرم در شهر ایردری تا ۷۵ درصد کاهش پیدا کرده

و نه تنها مردم به علت بالا رفتن چشمگیر امنیت از نصب این سیستم راضی هستند بلکه مجرم‌ها هم در بسیاری موراد از تصاویر این دوربین‌ها برای اثبات بی‌گناهی خود استفاده می‌کنند. در شهر «کینگز لین» در شرق انگلستان میزان خرابکاری و جرم در مناطق صنعتی به کسری کوچک از مقدار قبلی آن پس از نصب سیستم مداربسته کاهش یافته. میران ارتکاب به جرم در پارکینگ‌ها تا ۹۰ درصد پس از نصب این سیستم‌ها کاهش می‌یابد.

دزدی در مغازه‌‌ها و اماکن تجاری می‌تواند تاثیر زیادی بر روی سود آنها داشته باشد. حال آنکه یک سیستم مداربسته کوچک و نسبتا کم هزینه می‌تواند سطح خوبی از امنیت را برای این مکان‌ها ایجاد کند. در یک مقایسه ساده استفاده از برچسب‌های مختلف به ویژه برچسب‌های مغناطیسی بر روی اجناس در طول زمان خیلی پر هزینه‌تر خواهد بود و در نهایت نمی‌تواند راه را به طور صد درصدی بر روی امکان سرقت اموال ببندد. یکی از محاسن خوب دوربین مداربسته به ویژه دوربین‌های (Dome) این است که سارق این امکان را ندارد که بفهمد دوربین او را می‌بیند یا خیر و این٫ حس امنیت رابه طور کامل از سارق سلب می‌کند. در ضمن یک صورت ضبط شده خیلی ساده‌تر از یک صورت مشاهده شده به وسیله انسان قابل تشخیص است. تحقیقات گسترده نشان داده است که یک سیستم مدار بسته در صورتی که به طور حرفه‌ای نصب شده باشد می‌تواند تا ۹۰ درصد از وقوع سرقت جلوگیری کند.

نتایج تحقیقات

نتایج ارایه شده بر اساس تحقیق است که در بریتانیا بر روی ۵۴ هزار مغازه و توزیع کننده درباره میزان سرقت‌های کوچک انجام شده است از این رو به سختی می‌توان نتایج را تنها به قشر خاصی از فروشندگان محدود کرد.

۱) ۹۷ درصد دستبردهای کوچک در زمان اتفاق افتادن به هیچ عنوان تشحیص داده نمی‌شوند.

۲) به ازای هر دستبرد تشخیص داده شده ۴۷ تا هرگز تشخیص داده نمی‌شوند.

جدول زیر میزان دستبرد و نسبت آن به سود خالص توزیع کننده‌ها را در مورد مغازه‌های مختلف نشان می‌دهد.

 نسبت به سود خالص

 نسبت به کل فروش

 نوع فروشگاه

۲۸٫۷۵

۱٫۹۱

 کتاب فروشی

۲۷٫۵۵

۱٫۹۱

 لباس فروشی

۲۵٫۷۰

۱٫۸۶

خودرو و لوازم جانبی

۱۷٫۸۰

۱٫۷۰

فروشگاه زنجیره‌ای

۱۳٫۳۳

۱٫۶۳

لوازم الکتریکی

۱۱٫۷۰

۱٫۱۲

کفش و لوازم ورزشی

۱۲٫۹۰

۰٫۷۵

مبل ومان و لوازم منزل

۲۵٫۰۰

۰٫۸۳

سوپ‍رمارکت و خواروبار فروشی

۱۸٫۲۰

۱٫۵۳

جواهر فروشی

۱۵٫۵۰

۲٫۵۴

داروخانه

۲۱٫۲۰

۲٫۱۴

اسباب بازی فروشی

۱۷٫۷۸

۱٫۶۲

در مجموع

ایمن سازان نوین مگ
تمام حقوق اين وب‌سايت نیز برای شرکت ایمن سازان نوین است.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.